Social Media

Social media inzetten voor je bedrijf

0

Denk je dat je op sociale media moet zijn, maar weet je niet waar je moet beginnen? Wat moet je posten en hoe vaak moet je dat posten? Wat is krachtiger, een like of een retweet? Hier geven we je tips over wat je moet weten over de meest populaire sociale mediaplatforms voor professionele instellingen. Of je nu jouw netwerk wilt uitbreiden, een bedrijf wilt opzetten of een nieuw optreden wilt zoeken.

Waarom social media voor reclame gebruiken?

Social media was ooit vooral voor de lol, maar nu niet meer.

Social media zijn nu een cruciaal onderdeel van de manier waarop mensen in de meeste lagen van de bevolking communiceren. Het is een belangrijk onderdeel geworden van hoe werk wordt gedaan – van bedrijven tot de overheid. Om te laten zien hoe belangrijk sociale media kunnen zijn, verzamelen werkgevers social mediaprofielen van potentiële kandidaten. Vaak als onderdeel van het sollicitatieproces.

Met social media kun je ten minste vier belangrijke dingen doen:

• Ontdekken van nieuwe ideeën en trends

• Op diepere manieren contact maken met bestaande en nieuwe doelgroepen

• Onder de aandacht brengen van jouw werk en het genereren van traffic    

• Bouwen, creëren en verbeteren van jouw merk

In de problemen door social media

Naarmate sociale media populairder zijn geworden zijn er ook meer gevallen van mensen die in de problemen zijn gekomen hierdoor. Dit vanwege hun gewoontes op het gebied van social netwerken. Feit is dat het persoonlijk gebruik van social media niet los te zien is van het professionele aspect. Alles wat je online zegt tegen je kan en zal worden gebruikt. Er zijn manieren waarop je kunt proberen jouw privacy te beschermen en te bepalen wie bepaalde inhoud ziet. Maar het is aan jou om waakzaam te zijn. Dus hoe serieuzer je jouw sociale media-activiteiten zal nemen, hoe beter.

Social media veranderen voortdurend, dus het is belangrijk om de evolutie van de platforms bij te houden. En te blijven zoeken naar manieren om jouw gebruik van de beschikbare tools te optimaliseren.

Als je niet voor jezelf werkt, houd dan rekening met het bedrijfsbeleid over het gebruik van sociale media. Steeds meer bedrijven stellen hun beleid op of herzien dit.

Dit serieuze, professionele sociale netwerk mag niet worden genegeerd door individuen of bedrijven. LinkedIn is met zijn 850 miljoen leden het professionele netwerk bij uitstek en wordt nog niet optimaal gebruikt.

De meeste mensen beschouwen het als vanzelfsprekend en beginnen het in paniek te gebruiken wanneer ze van baan moeten veranderen. Dan is het vaak al te laat. Je kunt het beter leren gebruiken als je het niet nodig hebt. LinkedIn werkt het beste wanneer je het gebruikt als hulpmiddel voor loopbaanbeheer. En niet alleen voor het zoeken naar een baan.

Je netwerk en invloed uitbreiden

LinkedIn biedt verschillende manieren om jouw netwerk uit te breiden door relevante professionals in jouw branche te vinden. Alsmede om ermee in contact te komen. De sleutel is om mensen te vinden, te benaderen en te verbinden met mensen die je al kent. Mensen die je zou willen leren kennen en mensen die je zou moeten kennen. Je moet ook jouw eigen inhoud plaatsen en regelmatig jouw expertise laten zien.

Leer hoe je de aanbevelingsfunctie kunt gebruiken. Om aanbevelingen te geven en te ontvangen voor mensen met wie je in het verleden hebt gewerkt. Geef alleen aanbevelingen aan mensen voor wiens werk jij bereid bent in te staan. Er zijn werkgevers die aanbevelingen op LinkedIn bijna net zo serieus nemen als aanbevelingen op meer traditionele manieren. Dus als iets je aan het denken zet, moet je een vriendelijke manier vinden. Om een verzoek om een aanbeveling af te wijzen.

Een bedrijf opbouwen en uitbreiden

Afhankelijk van jouw bedrijf biedt LinkedIn verschillende manieren om het voor bedrijven in te zetten. Van werving tot het genereren van verkoopleads. Net als bij de andere platforms, moet je kijken of de advertentiefuncties van LinkedIn zinvol voor jou zijn.

Op LinkedIn kun je een bedrijfspagina maken en er een online community omheen bouwen. Zodat klanten en potentiële klanten je gaan volgen.

Baan zoeken

Het vinden van vacatures is het belangrijkste onderdeel van LinkedIn voor individuen. Je kunt het netwerk gebruiken om specifieke bedrijven, mensen en vacatures te volgen. Besteed tijd aan het in detail leren kennen van de zoekfuncties waarmee je kunt inzoomen. Op netwerken van mensen, bedrijven en vacatures.

Als je op zoek bent naar een nieuwe baan, zijn cijfers belangrijk. Dus neem de tijd om je netwerk op te bouwen. Maar zorg ervoor dat je het op een slimme manier doet. Het is geen goede strategie om uitnodigingen naar volslagen vreemden te sturen. In de hoop contact te maken met hen of met mensen waarmee ze verbonden zijn. Zoek in plaats daarvan naar legitieme connecties die je hebt met mensen. Neem contact op met een uitnodiging om een relatie te krijgen met gebruikmaking van een persoonlijke notitie.

Het gratis account van LinkedIn werkt goed, maar misschien wil je experimenteren met de premium-versie. Het komt in vele prijsklassen. Als je op zoek bent naar een baan, is het wellicht de moeite waard om te betalen voor de functies. Waaronder de mogelijkheid om mensen die je nog niet kent via de site te e-mailen. Alsmede op nieuwe manieren om in contact te komen met recruiters.

Stylinggids voor kort haar: een uitleg over de verschillende soorten bobkapsels

Previous article

Knutselen voor volwassenen voor DIY feest decoratie

Next article

You may also like

More in Social Media